משלחות החילוץ עוזבות את טורקיה: זו הסיבה

יונתן שורק No Comments on משלחות החילוץ עוזבות את טורקיה: זו הסיבה

מלבד משלחת איחוד הצלה, הודיעו היום משלחות זרות נוספות בטורקיה על עזיבת המדינה מוכת האסון | הפרטים מאחורי ה"איום הביטחוני" עליו נמסר מאיחוד הצלה

צילום: Erik Marmor/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משלחת "איחוד הצלה" לטורקיה, הודיעה בצהריים (ראשון) על חזרתה לישראל עקב "חשש לאיום ביטחוני משמעותי". גם משלחות נוספות מהעולם החליטו לקפל ציוד ולשוב לביתם.

הסיבה לעזיבת כוחות ההצלה והחילוץ היא השינוי בתנאי חילוץ הלכודים והאנרכיה הגדולה באזורי הרעש והאסון בטורקיה.

ל'קול חי' נודע, כי גם התושבים המקומיים הגיעו להבנה כי ניתן להמשך ולהציל לכודים נוספים וככל הנראה בכוונת הממשלה הטורקי לשטח את האזור כולו ולפנות את ההריסות על מנת לבנות את המקום מחדש.

למרות שכוחות החילוץ התקבלו בברכה, כפי שתיארו בראיונות ב"קול חי", בימים האחרונים לדברי אנשי החילוץ, הניצולים התחילו להשתולל. שוטר טורקי נדקר ואף היו חילופי אש בין האזרחים לחיילים טורקים. לאחריה החלה ביזה גדולה בעיקר מהזרים. כרגע, מלבד הישראלים גם משלחות החילוץ האוסטריות חוזרות הביתה בשל האנרכיה באזור.

קרוב לשלושים אלף בני אדם נהרגו ברעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה וסוריה לפני שבוע וגרמה לקריסתם של עשרות אלפי מבנים. לפי ההערכות מספר ההרוגים צפוי להגיע לכ-50 אלף בסופו של דבר. באורח נס הצליחו כוחות החילוץ וההצלה, בהם המשלחות הישראליות לחלץ מספר בלתי מבוטל של לכודים בעוד בחיים, אף שישה ימים לאחר האסון.



0 תגובות